oktober



Op 5 oktober werden wij "nieuwslezer" en "reporter ter plaatse". De nieuwslezer vertelde kort over een gebeurd ramp, de reporter ter plaatse beantwoordde vragen van de nieuwslezer! Zo kregen we meer informatie.
Niet gemakkelijk, vooral het terug overschakelen naar de nieuwslezer om het nieuws verder te zetten , gebeurde weinig!














Halloween in het vijfde leerjaar!

In de namiddag werkten we met een doorschuifsysteem bij muzische opvoeding!
De klas werd verdeeld in 3 groepen. Elke groep kreeg een opdracht.
De ene groep deed dramatisch spel. De kinderen leefden zich in in een monster. Hoe beweegt een hongerig en vermoeid monster? Welk geluid maakt het monster ? Hoe reageert het monster op een vijand ? 





Een andere groep beluisterde een stukje van het muziekstuk "De dodendans" van Saint-Saens. Op het filmpje zag men ook de skeletten hun dans uitvoeren op Halloween.
Dit probeerden ze weer te geven in hun werk. Ze schilderden een berg met daarboven een vurige hemel. De skeletten en andere personen van het dorp werken geknipt uit zwart papier. Daarna kleefde men ze op de berg.


De andere leerlingen maakten een raamdecoratie. Met behulp van zwart papier en zijdepapier lieten ze het licht doorschijnen zodat hun eigen ontworpen Halloween-figuur goed tot uiting kwam.
Enkele ontwerpen !